۱۳۸۹ فروردین ۲۱, شنبه

Le Voyage De Sahar

.
چیزی که برام ثابت شده اینه دانشگاه رفتن، حتی رسیدن به سقفش که اخذ مدارک عالی باشه حتی با نمرات عالی سوپر دکترها شدن یه ذره هم به شعور آدم ها اضافه نمی کنه و به طرز غریبی تحصیلکرده ها همون کارهایی رو می کنند که بقیه، هرچند به نظر خودشون نمیاد که فرقی ندارند. د اخل پرانتز همه اتفاق نظر داشتند که آقای مهندس شبیه سوسن خانم هستند و ما هم غافل از ماجرا در خم کوچه‌ی خودمان حداقل کاری که تونستیم برای جماعت مسخ شده کنیم این بود که براشون یه دونه آهنگ از نینا سیمون بزاریم تا یک نفر از میان جمع سر بر کند و بگوید تام ویته دیگه نه؟ منم یه دور دیگه با اون صندلی‌هایی که تازه خریدن چرخیدم و گفتم آفرین نزدیک شدی، ولی یکی دیگه ست. ویتس نیست. یعنی س داره تهش. بعد با خودم فکر کردم آدم وقتی میگه تام ویتس اصلا انگار تام رو تلفظ نمی‌کنه و وقتی میگه تام ویت انگار فهمیده اسمش تامه!
.
الان فهمیدم سوسن خانم‌ها چه شکلی‌اند و یادم اومد که این کلیپ کذایی رو کیومث یه بار بهمون نشون داده بود و گفته بود که کلیپش خیلی حرفه‌ای ساخته شده و اینا. داخل پرانتز خداییش فیلم ساختن اصلا به من نیومده و آخرشم آدم هر غلطی می‌کنه برا خودشه انگار و هیچ جایی رو نمی‌گیره، البته خب حرفه‌ای یعنی چی؟ یعنی همون دیگه... شما خودت رو ناراحت نکن...
.
شافل: من انگار از خیر آلبومی گوش دادن آهنگا نمی‌تونم بگذرم و شافل کردن‌هام هم میشه مثلا کنار هم گذاشتن دو تا آلبوم و این جورها: Liquid Tension Experiment 2 + Le Voyage de Sahar
.
هنوزم گاهی گیر می‌دم که چرا اسم من رو سحر نذاشتن؟ بهشون می‌گم آخه چرا هرچی اسم گل و بلبله رو می‌زارن رو دخترها و اسم پسرها اگه اسامی عربی نباشه حتما اسم یه مردی در تاریخ باستانه؟ من رسما باید اسمم رو عوض کنم دیگه. می‌خوام اسمم دریا باشه...
من اگه دختر بودم قرار بود اسمم سحر باشه. عجیب نیست که شد مهدی؟ کردمش مه‌دیار جواب نداد، هرکاری کردم نشد. آقا ما نخواستیم. کسی که اصولا ما رو صدا نمی‌کنه. خودمونیم و خودمون، پس چرا اسمم دریا نباشه؟ میتونم ثابت کنم آرزو، شقایق، مرجان، شبنم، بهار و... همه می‌تونن اسم مرد و زن باشن... مطمئنم شما نمی‌تونین ثابت کنین دریا اسم من نیس ت .
.

۴ نظر:

یلدااااد گفت...

از اسم سحر خوشم نمیاد... الماس و جواهر و فردوس و نوید و شورش و رعد و تندر و طوفان و امثال اینا ام نه اسم امام ِ نه اسمای تاریخی ، گزینه های دیگه ای ام هست...
من از اسمم راضی ِ راضی ام... اما قبلنا نبودم ، دوست داشتم اسمم تهمینه ، رودابه یا پانته آ بود؛ اما الان خوشحالم که اسمم همینه که هست.
تازه اسم تو قشنگه ...
اما ازینا گذشته بدم نمی اومد منو فروردین صدا کنن. اردیبهشت هم قشنگه... یا که حتی بهم بگن چرخ و فلک ، الاکلنگ ...

یلدااااد گفت...

کامنت ِ دوم امه ، من سوسن خانوم رو که میبینم یاد داداشت می افتم ، تو اون سه نفر که سوسن خانوم رو می خونن ، من دقیقن ازون پسره خوشم میاد که فکر می کنم یه جورایی شبیه داداشته ، اونی که موهاش کوتای کوتاست و اسمشم فکر میکنم خشایار باشه ، مطمئن نیستم.

ناشناس گفت...

سلام مهدی جان،من اون جمله رو توی گیومه گذاشته بودم که بگم نقل قوله،نت رو هم گشتم صاحبش رو هم پیدا کنم که نشد،این ذهنمان هم که یارس نکرد بدونیم از احادیث خودته
در هر صورت معذرت،یه کامنت گذاشتم روش توضیح دادم.
فرزاد

Mehdi گفت...

:)البته درستش i wish بود